Novinky

Influenceři na sociálních sítích

Do nedávna nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak zpropagovat nebo podpořit značku či výrobek bylo najmutí celebrity. Tato taktika však s sebou nesla nemalé náklady.

V dnešní době jsou rozumnějším a výhodnějším řešením tzv. Influenceři sociálních médií, kteří jsou v podstatě celebritami ve svých vlastních kruzích.

Více než 90 % obchodníků, kteří využívají marketingovou strategii Influencerů, se domnívá, že je úspěšná.

Influencer může mít neuvěřitelnou základnu se stovkami tisíc nebo miliony svých následovatelů, kteří se ztotožňují s jeho postoji či myšlenkami, nebo jsou pouze stimulováni vlivem osobnosti Influencera. Influencer tak může důvěryhodně a přirozeně doručit komerční sdělení do své komunity.

Firmy se přesouvají směrem k využívání Influencerů, aby jejich prostřednictvím propagovali své specifické produkty. Propagace pomocí Influencerů na sociálních sítích firmám přináší 11násobek návratnosti investice v porovnání s tradičním digitálním marketingem a 49 % lidí naznačuje, že jejich rozhodování o koupi výrobků závisí na doporučení Influencerů.

Není to jen trend, ale vznikající průmysl s miliardami dolarů. Mnoho z těchto Influencerů odchází s šestimístnými příjmy plynoucích z propagace značek mezi svými následovateli. Příkladem může být Ryanova recenze hraček. Ryan je neodolatelný šestiletý kluk, jehož Forbes odhaduje, že v tomto roce vydělá 11 milionů dolarů prostřednictvím svého kanálu YouTube. Ryan otevírá hračky, hraje si s nimi, a pak nabízí své názory. S 10 miliony odběratelů vede v roce 2018 tabulku v odvětví Influencerů sociálních sítí.